Ticker

6/recent/ticker-posts

Kadın pilotlar zorluklarına rağmen kokpitte olmaktan vazgeçmiyor

 Türk Hava Yollarının (THY) kadın pilotları, uğruna eski mesleklerinden vazgeçtikleri pilotluğu zorluklarına rağmen severek yapıyor.


Hem dünyada hem de Türkiye'de kadınların havacılık sektörüne ilgisi her geçen gün artarak devam ederken, kadınlar kabin ekibinin yanı sıra pilotluğa da büyük ilgi gösteriyor.

Diğer hava yolu şirketlerinde olduğu gibi THY'de de görev yapan kadın pilot sayısı her geçen gün artıyor.

Bayrak taşıyıcı şirketteki 329 kadın pilottan biri de müzisyenlik yaparken pilot olmayı seçen 38 yaşındaki Belgin Ayhan.

Ayhan, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmasına rağmen önce müzisyen olmaya karar verdi. Müzikten para kazanırken çeşitli orkestralarda flüt çalan Ayhan, 2014 yılında THY'nin "eğitilecek ikinci pilot adayı" duyurusunu sosyal medyada gördü.

Yüksek lisans eğitimi sırasında bu göreve başvuran ve aldığı eğitimin ardından pilot olan Ayhan, 2017 yılından bu yana geniş gövde ve uzun mesafeli uçuşlarda görev yapıyor.

Belgin Ayhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sektörü bilen bir hava trafik kontrolörü arkadaşıyla uzun uzun görüştükten sonra pilot pozisyonu için başvuruda bulunduğunu söyledi.

O dönemde profesyonel olarak müzikle uğraştığını belirten Ayhan, "Beni sanattan uzaklaştırmayacak bir iş de yapabilir miyim?" "Başvurduktan sonra bu işin bana göre olduğunu ve bu meslekte çok rahat olduğumu anladım. 2015 yılında THY akademisine kabul edildim. 2 yıllık pilotluk eğitiminin ardından Airbus 330-350 filolarında uçmaya devam ediyorum." söz konusu.

 "Pilotluk sanat gibidir"

Pilot olma kararına ailesinin başta şaşırdığını belirten Ayhan, şöyle devam etti:

"Belgin isterse bu işi yapar." “Çünkü ben müzikle uğraşmaya ve bu işten para kazanmaya başladım. Daha sonra bu işe başvuracağımı duyunca çok sevindiler. Şu anda boş günlerim flüt çalarak geçiyor. Halen güzel sanatlar lisesinde 35-40 kişilik orkestrada çalmaya devam etmekteyim. Pilotluğa alışma sürecim çok uzun." Keyifli bir süreçti. Pilotluk sanat gibidir. 250 tonluk uçağı kaldırırsınız, alırsınız sağ salim indirmeye çalışırsınız. Çok heyecanlı bir süreç."

Yorum Gönder

0 Yorumlar