Ticker

6/recent/ticker-posts

Türkiye'de Eğitim Gören Filistinli Öğrencilere Müjde

 Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanan yeni bir kararla, Türkiye'de eğitim gören Filistinli üniversite öğrencilerinden öğrenim ücreti alınmayacak.


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanan yeni bir kararla, Türkiye'de eğitim gören Filistinli üniversite öğrencilerinden öğrenim ücreti alınmayacak. 

Resmi Gazete'de yayımlanan karara göre, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılında, Filistin'in Gazze şehrinde ikamet eden ve herhangi bir devlet yükseköğretim kurumunda örgün öğretim programlarına devam eden önlisans ve lisans öğrencilerinin ödemeleri gereken öğrenim ücreti devlet tarafından karşılanacak. Bu kararla Filistinli öğrencilere önemli bir destek sağlanmış olacak.

Ayrıca, öğrencilerden 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı için ikinci öğretim öğrenim ücreti alınmış ise bu ücret yükseköğretim kurumları tarafından öğrencilere iade edilecek. Bu gelişmeyle Türkiye, Filistinli öğrencilere eğitim konusundaki taahhütlerini bir adım daha ileri taşıyor ve eğitim olanaklarını daha da genişletiyor.

Türkiye'nin bu tür destekleri, uluslararası ilişkilerde ve eğitim alanında olumlu bir izlenim yaratırken, gelecekte daha fazla yabancı öğrencinin Türkiye'de eğitim almayı tercih etmesine de katkı sağlayabilir. Bu kararla Türkiye, eğitimde adalet ve erişim konularındaki taahhütlerini bir kez daha vurguluyor.



Yorum Gönder

0 Yorumlar