İstanbul Üniversitesi, Dünya Eğitim Konseyi (YK) ile Göç Dairesi Başkanlığı arasında yabancı öğrencilerin ikamet izni verilmesi/yenilenmesine yönelik başvurularına ilişkin değişiklikleri içeren işbirliği protokolü imzalandığını duyurdu.
Üniversitenin daha önce duyurduğu yeni değişiklikler, yabancı öğrencilerin ikamet yenileme başvurusunu daha önce olduğu gibi Göç Dairesi müdürlükleri yerine üniversitelerindeki öğrenci işleri ofisleri aracılığıyla yapmasına olanak tanıyarak, fiilen yürürlüğe girdiğini açıkça ortaya koydu. .
Üniversitelerdeki öğrenci işleri ofisleri aracılığıyla ikamet yenileme işlemi gerçekleştirmek için izlenen adımlar şunlardır:
1- İkamet başvurusunu sanal ortamda (çevrimiçi) yapın ve oradan Öğrenci İşleri Ofisi'nden başvuruyu tamamlamak için tarih alın.
2- İkamet yenileme işleminin tam ve eksiksiz olarak yapılabilmesi için gerekli evrak ve belgelerin sağlanması.
“Mobil Parmak İzi Merkezi”ne katılım tarihi hakkında Üniversite Koleji Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığından bilgi alın veya ikamet evrakları dosyası eşliğinde ilgili Göç İdaresi Müdürlüğüne giderek parmak izi alın.
4- Parmak izini verdikten sonra elde edilen numarayı ikamet evrakları dosyasına ekleyin ve gerekli tüm evraklar tamamlandıktan sonra üniversite yüksekokulunun Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'nı inceleyin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder