İstanbul 6 sıra yükseldi; Dünya’nın 100 marka şehri

 Dünyanın en prestijli marka değerlendirme kuruluşlarından Brand Finance’in hazırladığı “City Index 2024” listesinde Türkiye’den üç şehir yine yer aldı. Tanınırlık, saygınlık, yatırım cazibesi gibi kriterlerin yanı sıra kültür, yaşanabilirlik ve sürdürülebilirlik başlıklarında değerlendirilen bu şehirler, Türkiye’nin uluslararası alanda sahip olduğu marka gücünü bir kez daha gösterdi.




Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, "City Index 2024" araştırması kapsamında bu yılın en değerli 100 şehir markasını açıkladı. Listede Türkiye’den İstanbul, Antalya ve İzmir yine yerini aldı. 20 ülkeden 15 bin kişinin katıldığı araştırma, şehirlerin küresel düzeyde nasıl algılandığını ortaya koydu.

DÜNYA GENELİNDE 100 ŞEHİR 7 BAŞLIKTA DEĞERLENDİRİLDİ

Bu geniş çaplı ankette, Türkiye'nin yanı sıra ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya, Kanada, Meksika, Nijerya ve Suudi Arabistan gibi ülkelerden katılım sağlandı.

Şehirler; tanınırlık, saygınlık, tercih edilebilirlik gibi kriterlerin yanı sıra iş hayatı, yatırım cazibesi, kültür ve miras, bilim ve eğitim, yönetişim, yaşanabilirlik, halk ve değerler ile sürdürülebilirlik gibi toplamda 7 ana başlık altında değerlendirildi.

LONDRA ZİRVEDE, İSTANBUL YÜKSELİŞTE

Bu yıl da listenin ilk sıraları değişmedi: Londra, New York ve Paris sırasıyla ilk üç sırada yer alırken; Tokyo 4’üncü, Dubai 5’inci sırada konumlandı. İstanbul ise geçen yılki 57’nci sırasından yükselerek bu yıl 51’inci sıraya çıktı. Antalya 93’üncü, İzmir ise 98’inci sırada yer aldı.

Brand Finance’in sıralamasında tanınırlık kriterine göre İstanbul 31’inci sırada yer alırken, Antalya 95’inci ve İzmir 100’üncü sırada konumlandı. Saygınlık değerlendirmesinde de İstanbul 51’inci sırada bulunurken Antalya 93, İzmir 97’nci sırada yer aldı. Tercih edilebilirlik açısından ise İstanbul 62’nci, Antalya 93’üncü ve İzmir 97’nci sıraya yerleşti.

DİJİTAL DÜNYADA ŞEHİRLER VARLIĞINI GÜÇLENDİRMELİ

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, özellikle İstanbul’un tarihi ve doğal güzellikleriyle güçlü bir yer tuttuğunu belirtti. "Sadece tarihin, doğanın bahşettiği üstünlük ve nimetler sayesinde İstanbul'un belli bir sırada yer alması doğal. O, bir dünya şehri ancak şehir markasının yönetilerek küresel sıralamada daha üst yerlere gelmesi gerekiyor” diyen İlgüner, dijital dünyada şehirlerin varlığını güçlendirmenin önemine dikkat çekti.

İlgüner, Antalya'nın turizm yatırımları ve tanıtım çalışmalarıyla dikkat çektiğini, İzmir'in de listede yer almasının Türkiye için önem arz ettiğini vurguladı. "Ülke tanıtım çalışmalarına şehirlerin dahil edilmesinin önemi her geçen gün biraz daha anlaşılırken bu anlayış ve gelişmenin ülkemiz için de geçerli olması beklenmelidir." şeklinde konuştu.

EN DEĞERLİ İLK 10 MARKA ŞEHİR

"City Index 2024" araştırması sonucunda belirlenen ilk 10 şehir şöyle:

1. Londra - Birleşik Krallık - 90,9

2. New York - ABD - 89,8

3. Paris - Fransa - 87,8

4. Tokyo - Japonya - 86,8

5. Dubai - BAE  - 86

6. Singapur - Singapur - 85,4

7. Los Angeles - ABD - 85

8. Sydney - Avustralya - 83,7

9. San Francisco- ABD - 82,9

10. Amsterdam - Hollanda - 82,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder