Ticker

6/recent/ticker-posts

BAE: Depremden İtibaren Türkiye ve Suriye'ye şimdiye kadar 70 yardım uçağı gönderdi

 Emirlik Haber Ajansı'na göre BAE Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed, Suriye'ye ek 50 milyon dolar yönlendirdi.


BAE Çarşamba günü, depremin meydana gelmesinden bu yana Türkiye ve Suriye'ye 70 yardım uçağı gönderdiğini duyurdu ve etkilenen Suriyelilere yardım etmek için ek 50 milyon dolar sağlamaya yönelik bir cumhurbaşkanlığı direktifini ortaya koydu.


6 Şubat'ta Türkiye'nin güneyi ve Suriye'nin kuzeyinde art arda meydana gelen 7,7 ve 7,6 derecelik iki deprem her iki ülkede de büyük can ve mal kaybına neden oldu.
Resmi BAE haber ajansı Çarşamba günü, ülkesinin "arka arkaya onuncu gün şimdiye kadar Suriye ve Türkiye'ye 70 yardım uçağı uçurduğunu" bildirdi.


"BAE, 42 kişiden oluşan bir arama kurtarma ekibi göndermenin yanı sıra, yaklaşık 20.000 kişiyi barındırmak için 2.893 çadırın yanı sıra yaklaşık 1.243 ton gıda ve tıbbi yardım taşıyan Suriye'ye 38 uçak gönderdi
."


Türk tarafında, "BAE, 92 kişilik bir arama kurtarma ekibine ek olarak, yaklaşık 5.000 kişiye fayda sağlayan 927 barınak çadırına ek olarak tıbbi ekipman ve malzeme taşıyan 32 uçağı işletti."


BAE'nin, Hatay bölgesinde 200 yataklı başka bir hastane kurmanın yanı sıra, Türkiye'de Türkiye Islahiyah bölgesinde 50 yatak ve bir sağlık ekibi içeren entegre bir sahra hastanesi açtığına dikkat çekti.


İlgili bir bağlamda, Emirlik Haber Ajansı, ülke Cumhurbaşkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan'ın "Suriye'deki depremlerden etkilenenlere yardım için ek 50 milyon dolar sağlama" talimatını verdiğini bildirdi.


Ek miktarın 20 milyon dolarının ise Birleşmiş Milletler'in Suriye'ye yönelik acil çağrısına yanıt olarak insani yardım projelerinin uygulanması için tahsis edileceğine dikkat çekti.


Depremin meydana gelmesiyle birlikte Birleşik Arap Emirlikleri Başkanı, Türkiye'deki depremlerden etkilenenlere 50 milyon dolar ve Suriye'deki depremzedelere aynı miktarda tedarik edilmesini emretti.

Dubai'deki Türk Büyükelçisi: BAE, yardım sağlayan ilk ülkeler arasında yer aldı


Türkiye Büyükelçisi Tugay Tunçer, Türkiye'nin kendisini desteklemek ve depremden etkilenen bölgeleri desteklemek için kurtarma ekipleri, sahra hastaneleri ve acil yardım uçaklarından yardım sağlamak için gösterilen uluslararası çabaları takdir ettiğini söyledi.

Yorum Gönder

0 Yorumlar