Ticker

6/recent/ticker-posts

BAE Devlet Başkanı'nın annesinden Türkiye ve Suriye'ye 13,6 milyon dolarlık yardım

 Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Başkanı Muhammed bin Zayed'in annesi Şeyha Fatima bint Mubarak, Türkiye ve Suriye'deki depremzedeler için 50 milyon dirhem (yaklaşık 13 milyon 600 bin dolar) bağışladı.


Aynı zamanda BAE Genel Kadınlar Birliği Başkanı olan Şeyha Fatıma binti Mubarek, Mülteci Kadınlar Fonu'na BAE Kızılayı'nın 50 milyon dirhem ile başlattığı “İyilik Köprüleri” yardım kampanyasına destek vermesi talimatını verdi.


BAE resmi ajansı WAM'ın haberine göre yardım, Türkiye ve Suriye'de meydana gelen depremlerin neden olduğu insani felaketin etkilerini azaltmayı amaçlıyor.


BAE Devlet Başkanı Bin Zayed, dost ve kardeş ülkeler Türkiye ve Suriye'de meydana gelen depremler nedeniyle hayatını kaybedenler için yarın ülke genelindeki camilerde gıyabi cenaze namazı kılınacağını söyledi.


TÜRKİYE VE SURİYE'YE YARDIM EKİBİ GÖNDERDİLER

Kahramanmaraş'ta 10 ili etkileyen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından harekete geçen ülkelerden biri olan BAE, Türkiye ve Suriye'ye arama kurtarma ekipleri ve insani yardım gönderdi.


Deprem felaketinin ikinci gününde, 7 Şubat'ta Türkiye ve Suriye'deki bölgelere 100 milyon dolarlık destek açıklayan BAE, depremde zarar görenler için 640 tonluk yardım malzemesi taşıyan 22 uçak gönderdi. Türkiye ve Suriye, oluşturduğu hava yardım koridoru aracılığıyla. belirtildi.


7 uçakla Suriye'ye erzak ve 515 çadır ulaştırılırken, tam donanımlı seyyar sahra hastanesi ile arama kurtarma ekiplerini taşıyan 15 uçağın Türkiye'ye ulaştığı bildirildi.

Yorum Gönder

0 Yorumlar